Uppsala universitet

För anställda vid Uppsala universitet (for University Employees).

Kom när det passar dig!

Ingen föranmälan, kostnadsfritt. När du kommer skriver du upp dig på anmälningslistan i receptionen. Utrustning lånar du i salen. Samtliga pass välkomnar såväl nybörjare som vana utövare. Träningen pågår 13 veckor, med ev pauser för lov och helger. Information om startdatum och pauser meddelas på denna sida. I samband med passen har du tillgång till omklädningsrum med duschar, bastu och låneskåp (tag med eget hänglås). 

Välkommen!

Tack för den här terminen, vi ses i höst!

 

FUNKTIONELL TRÄNING 

Styrke-, stabilitets- och konditionsövningar som aktiverar flera muskelgrupper samtidigt och tränar igenom hela kroppen. Du arbetar både med redskap och kroppsvikten.
Du behöver ha träningskläder. 

Måndagar 11.15–12.00, lilla salen, Campus1477 Science park.
Instruktör: Daniel B.
Start 23/1. 13 ggr. Paus 20/2, 17/4, 1/5 (sportlov, annandag påsk, 1 maj). 

SOMA MOVE

SOMA Move är ett holistiskt pass som hämtar inspiration från yogan till olika rörelseflöden. Till skillnad från traditionella yogapass tränar du på SOMA Move inte bara smidighet, styrka och balans utan även kondition när mer intensiva flöden upprepas i ett skönt flow som sätter fart på pulsen.

Passet utförs barfota med endast kroppen som redskap. Instruktören ger dig olika alternativ så att du kan anpassa övningarna efter din form, både vad gäller styrka och hopp. Du behöver ha träningskläder.

Tisdagar 7.30–8.15, lilla salen, Campus1477 Science park.
Instruktör: Mauri M.
Start 7/2. 13 ggr. Paus 7/3 (v.10)

 

STYRKA

Obs! Inget pass vecka 16, torsdag 19/4. Istället lägger vi in ytterligare ett tillfälle i slutet av terminen!

Cirkelträning med utbildad PT som tar dig igenom olika styrkestationer med övningar för hela kroppen. Både övningar med utrustning och med kroppsvikt.

Du behöver ha träningskläder. 

Onsdagar 11.15–12.00, lilla salen, Campus1477 Blåsenhus.
Instruktör: Kayleigh C.
Start 8/2. 13 ggr. 

 

SPINNING

Nybörjare eller träningsentusiast? Spinning är träningsformen som passar alla och är en av de mest effektiva gruppträningsformerna att träna konditionen. Du kan enkelt anpassa din ansträngningsnivå genom att öka och minska motståndet på cykeln. Du kan jobba efter egen kapacitet, dagsform och ditt eget mål. Med rätt teknik på cykeln är spinning skonsamt med låg skaderisk. 

Torsdagar 16.00–16.45, spinningsalen, Campus1477 Blåsenhus. 

Instruktör: Jenny S.
Start 26/1. 13 ggr. 

 

YOGA

I yoga utför du en kombination av rörelser, positioner och andning. Du får ökad rörlighet, balans och smidighet och släpper stress och spänning i muskler och leder.

Du behöver ha mjuka kläder som du kan ta ut rörligheten i. På fötterna bär du strumpor eller är barfota. Det kan vara skönt med en varmare tröja i början av passet och till avslappningen i slutet av passet, men det finns även filtar i salen. Passet är både på engelska och svenska; Chris har mångårig erfarenhet som professionell yogalärare i England och håller nu på att lära sig svenska. 

Fredagar 7.00–8.00, lilla salen, Campus1477 Blåsenhus.
Instruktör: Chris B. 
Start 27/1. 13 ggr. Paus 14/4 (långfredag). 


Med reservation för förändringar. Inställt pass, t ex på grund av oplanerad sjukdom, informeras om här. Här anslås då även alternativt träningsdatum.

Frågor? Kontakta blasenhus@campus1477.se

Campus1477/Studenthälsan i Uppsala i samarbete med Uppsala universitet.

Dela på Facebook