Yoga

Yoga är en uråldrig österländsk träningsform där andning kombineras med olika kroppspositioner, så kallade asanas. Dessa kroppspositioner sätts samman i serier då du tränar rörlighet, styrka och medveten närvaro. Yoga finns i olika former. På Campus1477 kan du träna Radiant Yoga, Hatha, Vinyasa Flow, Hatha & Nidra och Runner's Yoga. Under respektive yogaform finner du mer information om just den typen av yoga.

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Våra olika yogaklasser

Hatha Yoga

En mjukare form av fysisk yoga. Olika andningstekniker och asanas (rörelser) sätts ihop i olika serier. Rörelserna hålls lite längre än i Vinyasa Flow. Passet utförs barfota och avslutas med avslappning.

Hatha & Nidra

En längre klass där traditionell Hathayoga (se ovan) efterföljs av Yoga Nidra - instruktörsledd djupavslappning i kropp och själ. 

Yoga Basic

En skön yogaklass som passar alla. Prova några av de vanligaste positionerna, testa din balans, förbättra din rörlighet och lär känna yogan.

Radiant Yoga

Each class is based on a theme – so that every class is different and helps to widen your knowledge of yoga practice. A key emphasis is understanding technique and getting the most from the practice. All yoga classes are designed to be safe, energetic, fun-loving and effective. (Class in English.)

Runner's Yoga

En klass med yogaövningar som förbättrar din löpteknik när den ger balans, smidighet och styrka viktig för din löpning. 

Yoga Vinyasa Flow (Yoga VF)

En dynamisk och fysisk yogaform. Positionerna sätts samman i ett flöde där andning och rörelser synkroniseras. Yoga Vinyasa Flow körs till musik som ger upplyftande och energgivande verkan. Passet utförs barfota och avslutas med avslappning.

Happy House Yoga

En kraftfull fusion av fysisk Yoga och House Music. En synergi mellan kropp, andning och puls som ger dig energi.

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Nytta/Fördelar

  • Minskar muskulära spänningar
  • Ökad rörlighet
  • Ökad styrka
  • Ökar kroppskännedom och kroppskontroll
  • Avstressande
  • Aktivering av "må bra-system" i kroppen
  • Ökat välmående, ökad inre balans och harmoni

Tänk på

  • Bär kläder som du kan röra dig smidigt i.
  • Du behöver inga skor - vi tränar barfota (eller med strumpor).
  • Ta gärna med en varmare tröja till början och slutet av passet.

Instruktörer

tisdag 22/8
Tid Typ Plats Instruktör Status  
18:10 - 19:05 Yoga VF 55 min Lilla salen (Blåsenhus) Malin H platser kvar: 6 Boka
onsdag 23/8
Tid Typ Plats Instruktör Status  
18:45 - 19:40 Radiant Yoga 55 min Lilla salen (Blåsenhus) Chris B (mainly in English) platser kvar: 9 Boka
torsdag 24/8
Tid Typ Plats Instruktör Status  
18:05 - 19:20 Yoga Hatha & Nidra 75 min Lilla salen (Blåsenhus) Monika R platser kvar: > 20 Boka
lördag 26/8
Tid Typ Plats Instruktör Status  
11:30 - 12:25 Happy House Yoga 55 min Lilla salen (Blåsenhus) Linnea M platser kvar: > 20 Boka

Du kanske också gillar

Dela på Facebook