Yoga

Yoga är en uråldrig österländsk träningsform där andning kombineras med olika kroppspositioner, så kallade asanas. Dessa kroppspositioner sätts samman i serier då du tränar rörlighet, styrka och medveten närvaro. Yoga finns i olika former. På Campus1477 kan du träna Radiant Yoga, Hatha, Vinyasa Flow, Hatha & Nidra och Runner's Yoga. Under respektive yogaform finner du mer information om just den typen av yoga.

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Våra olika yogaklasser

Hatha Yoga

En mjukare form av fysisk yoga. Olika andningstekniker och asanas (rörelser) sätts ihop i olika serier. Rörelserna hålls lite längre än i Vinyasa Flow. Passet utförs barfota och avslutas med avslappning.

Hatha & Nidra

En längre klass där traditionell Hathayoga (se ovan) efterföljs av Yoga Nidra - instruktörsledd djupavslappning i kropp och själ. 

Radiant Yoga

Each class is based on a theme – so that every class is different and helps to widen your knowledge of yoga practice. A key emphasis is understanding technique and getting the most from the practice. All yoga classes are designed to be safe, energetic, fun-loving and effective. (Class in English.)

Runner's Yoga

En klass med yogaövningar som förbättrar din löpteknik när den ger balans, smidighet och styrka viktig för din löpning. 

Yoga Vinyasa Flow (Yoga VF)

En dynamisk och fysisk yogaform. Positionerna sätts samman i ett flöde där andning och rörelser synkroniseras. Yoga Vinyasa Flow körs till musik som ger upplyftande och energgivande verkan. Passet utförs barfota och avslutas med avslappning.

Happy House Yoga

En kraftfull fusion av fysisk Yoga och House Music. En synergi mellan kropp, andning och puls som ger dig energi.

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Nytta/Fördelar

  • Minskar muskulära spänningar
  • Ökad rörlighet
  • Ökad styrka
  • Ökar kroppskännedom och kroppskontroll
  • Avstressande
  • Aktivering av "må bra-system" i kroppen
  • Ökat välmående, ökad inre balans och harmoni

Tänk på

  • Bär kläder som du kan röra dig smidigt i.
  • Du behöver inga skor - vi tränar barfota (eller med strumpor).
  • Ta gärna med en varmare tröja till början och slutet av passet.

Instruktörer

måndag 18/12
Tid Typ Plats Instruktör Status  
17:55 - 18:50 Yoga VF 55 min Lilla salen (Blåsenhus) Mariana F platser kvar: 0 Boka reservplats
onsdag 20/12
Tid Typ Plats Instruktör Status  
17:40 - 18:35 Yoga VF 55 min Lilla salen (Blåsenhus) Mariana F platser kvar: 7 Boka
torsdag 21/12
Tid Typ Plats Instruktör Status  
19:05 - 20:00 Yoga VF 55 min Lilla salen (Blåsenhus) Mariana F platser kvar: > 20 Boka
lördag 23/12
Tid Typ Plats Instruktör Status  
10:20 - 11:15 Ashtanga Vinyasa Yoga 55 min Lilla salen (Blåsenhus) Madeleine H platser kvar: > 20 Boka

Du kanske också gillar

Dela på Facebook